Thursday, October 23, 2008

Fixarsorken

Idag styr jag upp en del grejer:

- Planerar en fest på jobbet som jag är ansvarig för nästa vecka. Det blir mycket pumpor, pyssel (inget tönteri såklart), musik och mat från Orienten.

- Tänker igenom schema för min "lediga" vecka som börjar på måndag. Uppsatskrivning. Uppsatskrivning. Uppsatsskrivning. Varje dag.

- Lagar en sats kycklingdaal som är hur god som helst. Perfekt lunchmat. Mycket god och hyfsat nyttig med kyckling och gula linser som bas. Med dess gula färg och den nystötta kardemumman är rätten som godis för ögat och näsan.

- Skriver en shoppinglista (olivolja, tvättmedel för olika plagg, hasselnötter, toalettpapper m. m.)

- Räknar ut budget för kommande månad (jag har typ 6000 över efter att min helg på Smådalarö gård är betalad, det är väl okej, givet att jag även lägger undan lite pengar för kommande räkningar? Update: Det blir nog ett par, tre tusenlappar handlade på kreditkortet, business as usual liksom... Lyxfällan för mig?)

- Fixar tider med buss, båt och tåg inför helgens övning i skärgården.

- Viker alla nytvättade kläder.

No comments: