Thursday, October 9, 2008

De kommande två timmarna ska jag...

dricka en Sprite Zero och lyssna på min favorit Patti Scialfa medan jag:

...lagar köttfärsbiffar med fetaost i och vispar till en fluffad senapsgrädde
...meckar ihop hommous
...bakar en kladdkaka med kardemummapäron och vispa grädde till den
...bakar äppelscones
...bakar vanliga scones

Sedan kommer P och smakar på allt.

Jag vill inte att någon underskattar meningen med att vara hemmafru (om man bortser från den jobbiga könsroller och maktordningen i Sverige och världen och att den leder till att kvinnor både äger och tjänar mindre än män och dessutom har mindre makt, att BNP skulle sjunka drastiskt och därmed vårt välstånd, att alla skulle bli väldigt tjocka och att jag skulle bli uttråkad efter typ en månad). Baka baka liten kaka. Hela dagarna.

No comments: