Wednesday, September 3, 2008

På plats igen

Det var kul med afrikansk dans! Givetvis var det svårt att ge sig i kast med en avancerad nivå efter att inte ha dansat afrikanskt på två år, men det ordnar sig nog, det handlar om att komma in i den speciella och specifika rytmen för den dans man dansar för tillfället. Jag känner redan - trots att jag tog det lugnt - att jag har använt en del muskler som oftast inte får arbeta på mina vanliga träningspass... Jag hoppas min rörlighet får sig ett lyft av den här typen av träning en gång i veckan. Men det är lite läskigt att man dansar barfota eftersom jag har en gammal skada i foten från tiden jag dansade i Sydafrika. Jag är rädd att den kan dyka upp igen, jag ska se om jag kan hitta något fotskydd av något slag. Men åh så kul att vara igång med den här sortens träning igen! Och så var ju läraren jättesöt såklart. Ser fram emot nästa vecka, då kommer två-tre trummare också att vara på plats (jag ser fram emot det på grund av musiken såklart, hehe).

Det lär bli sena onsdagar, har precis ätit "middag" bestående av två knäckebröd och en kopp te, men så får det vara på onsdagar eftersom jag kommer att komma hem sent. Kan inte äta köttfärsbiffar eller annat mäktigt och sedan sova. Jag får satsa på bra mellanmål istället, idag blev det bara en liten fruktsmoothie vid 18, innan dess libanesisk mezelunch med M vid 12. Very nice indeed. Och dagen idag har sammantaget varit en mycket bättre dag än igår.

No comments: