Wednesday, September 17, 2008

Don't put baby in a corner

Uppdatering: Jag hann! (Han sms:ade och frågade om vi kunde ses en halvtimme senare, yeah.) Hade mestadels svart på mig, men en klarröd jacka. Jag möttes av en snygg och loveable man! Han hade lite galna, men coola, kläder på sig. Lager på lager, kängor, stor tjock kofta och randig snygg mössa. Och typ en arméjacka. Vi drack varsitt glas vin och pratade jobb. Vi drack sedan varsin drink och pratade resor. Han tog av sin tjocka kofta. Ohlala, fina armar. Sedan tog han ett glas vin och jag en drink till och pratade om allt och inget. De stängde (redan vid 23!), så vi gick förbi hans gamla lägenhet för att hämta post, kollade in några saker i lägenheten och vad som prydde väggarna. Tog ett hemskt strävt glas vin från någon vindunk i köket. Vi skrattade mycket. Pratade om Papa Dee, huh. Gick sedan hem hit för att dricka lite mer vin och hångla. Vi visste nog nämligen båda att det skulle hända. Vi lyssnade först på Freshly Ground och uppskattade deras ganska speciella sound av att pop möter sydafrikanskt sound med både språk, trummor etc. Sedan började vi dansa till min gamla Raï-skiva, det var mycket, mycket underhållande! Vi hade liksom några dansnummer för varandra (låter pervo, det var det inte, bara kul, han kan dansa). Sedan satte vi på Nelly Furtado och började hångla till de lugna låtarna. Vid typ halvfyra drog han hem. Får man hångla på första dejten? Säg jaaa, annars ser jag inte honom mer, det var ju inte precis mitt initiativ att han skulle gå hem... Han pussade mig vid dörren några gånger och sade att vi skulle höras och ses igen. Jag vill alltid ha mer. Med en gång. Tålamod är inte min starka sida. Men idag känns det lagom och bra.

No comments: