Monday, September 1, 2008

En vanlig Montag - lite olika saker

Dagen idag har varit en bra dag. Inget speciellt sådär, bara en vanlig dag.

SVT vill vara finurliga och filma från New Orleans, lite faaaarligt wild and crazy liksom, hehe. Gustav ställer till det för invånarna och ljudförseningen ställer till det för PA på plats.

Tropa de Elite är sevärd på bio - intensiv, snabb och brutal. Den tappade lite i mitten, men kom igen med full styrka.

Shoppade loss på Åhléns city efter jobbet; tvättkorg, duschdraperi och två nya skärbrädor. Ville egentligen shoppa annat och mycket roligare saker, t ex snygg höstkappa, cashmerekofta och hatt. Men vad fan, lite ansvar måste man ju ta. Nu har jag gjort det idag, kanske måste tillbaka imorgon. Hehe.

Nu ska jag se singelmammor. Är det någon mer än jag som lääängtar till att få se Malin föda och få hålla sin lilla bebis? Och kanske få slippa höra Jonis lite gnälliga ton om att staten inte tar tillräckligt mycket ansvar för hennes barn och deras boende? Oh gosh, vi bor i välfärdsmeckat Sverige. Jag tycker att argumentet "men jag flyttade från barnets pappa för barnets eget bästa och barnets bästa ska ju aaaalltid sättas i första rummet och nu är det synd om mig och barnet för vi har inget boende i city" (okej, jag överdriver lite, men inte mycket). Nu börjar det!

No comments: