Saturday, September 6, 2008

Långkok en söndag

Alltså, jag slappar som aldrig förr. Det är skönt, det drar lite i ögonen mest hela tiden och jag är lugn i kroppen.

Jag planerar att spendera söndagen i köket och jag har letat recept på en lammgryta i över en timme nu. Jag har bläddrat igenom härliga Culinaria Italia, men samtidigt längtat efter att få göra en gryta med nordafrikansk touch. Till slut hittade jag ett uppslag till den ultimata lammgrytan här. Italien meets Marocko liksom. Som vanligt kan man lita på Lotta. Den ska jag servera med hommous, citronklyftor, segt italienskt bondbröd och en flaska rött.

Jag funderar på en fransk löksoppa till förrätt och en hemmagjord Tiramisu till efterrätt. Eller kanske blir det kanel- och smörbakt äpple med honungs- och/eller vaniljmascarpone och hackade hasselnötter? Vad tycker ni?

No comments: