Saturday, September 6, 2008

Gott på Rött

M och jag avslutade den extremt hektiska veckan igår med middag på Rött på Rörstrandsgatan. Det känns som det kanske var den sista kvällen man kunde sitta ute, vi frös lite, men det var det värt. Vi drack varsin god mojito, sedan åt vi lammrostbiff med stuvade svartrötter och svamprisotto och drack ett sydafrikanskt Graham Beck med shiraz- och cabernetdruvor. Det var riktigt gott och M oc jag hade en lovely snicksnackarkväll.

Idag ska jag ligga i soffan och vila hela dagen. Fönstret ska få vara en aning öppet, men jag ska ligga under täcket, med repriser på TV och laddade West Wing-asvnitt i DVD:n. Mamma och pappa skulle ha kommit och hälsa på men pappa har fått en jobbig förkylning så det får bli en annan helg. Vad gör ni?

4 comments:

Anonymous said...

Försöker planera inför kvällen, men regnet dödar min motivation. Ååååååh

Anna said...

Har du bestämt dig? :)

Anonymous said...

Jag ska kolla på sex and the city-filmen hemma och dricka te. Funkar det också..

Anna said...

Oh ja, inte dåligt alls!