Monday, September 29, 2008

Egentligen en skitdag

Tog alldeles för lång lunch för att äta soppa med en väninna jag inte har sett på länge och för att prova mig igenom alla kjolar med matchande kavajer på H&M, Lindex och Kappahl. Fy fan vilken ångest. Inget var fint eller passade. Dessutom gjorde långlunchen att hela jobbdagen gick åt skogen och jag är återigen superstressad. Det var ju idag mitt nya stressfria jobbliv skulle börja... Gick från jobbet 18.30 för att hinna in i en tantaffär, Axelssons, för att kolla businesskläder innan de stängde. Och visst, det fanns en del grårutiga dräkter jag skulle kunna tänka mig att köpa, men surare expediter får man banne mig leta efter! Inte fan köper jag en dräkt av surkärringar på Axelssons (andra gången jag blir utsatt för deras hemska attityd) när de inte vill hjälpa till. Det var verkligen inte det bemötandet jag behövde när jag väl hade hittat en dräkt jag gillade efter totalt typ tre timmars letande idag. Jag drog därifrån fort, fortare, fortast. Jag avreagerade mig genom ett samtal till mamma där vi planerade hämndaktioner. Men nu hänger jag ut skitaffären på Axelssons här på bloggen. Det är min riktiga hämnd. Haha, how pathetic. Så nu är jag några timmar fattigare, lite mer stressad och fortfarande utan ny jobbdräkt.

No comments: