Tuesday, September 2, 2008

Bot på surkärringen

Jag klippte mig efter jobbet, det var skönt att bli masserad i hårbotten, om så endast futtiga 15 sekunder. Jag tror jag blev nöjd, hon klippte bort sommartopparna liksom och en aning mer. Det blev ett litet lyft. Men sedan hade hon in för mycket Dust it tycker jag nog.

Asade mig iväg till Topshop och H&M och kom i alla fall hem med en söt beige blus med korta ärmar, skrynklig rosett över bröstet samt tre svarta knappar som markerar rosetten. Den blir höstfin till en svart kjol, svarta klackar och en svart kavaj eller kofta. Lite classy business liksom. Jag kom även hem med en knallröd sjal och roliga hårsnoddar med stora, röda plastkulor med mönster i.

Jag är lite sugen på en snygg svart och sober jacka, med snygg skärning och några små detaljer, t ex sned knäppning eller liknande. Gärna A-linjeform. Gärna en hatt i svart som matchar. Till det skulle mina röda skinnhandskar sitta som ett smäck. Jag är en matchare, ibland för mycket av en matchare... Avgudar andra som är loose med stil och vågar blanda färger, men själv är jag ganska stram, även om jag har slappnat av mer och mer de senaste åren. Nu kan jag till och med ha marinblått till svart och röda naglar till en turkos topp. Haha.

Annat i höst som skulle sitta fint är ett par gummistövlar som är sköna att gå i. Tips? Dessutom vill jag ha en galen kjol i vinrött och senapsgult (men vad har man till det!?), en klarröd nätt kofta, en större brun stickad kofta och en ny jobbkostym, gärna i mörkbrunt eller mörkgrått.

No comments: