Monday, September 8, 2008

Längst bak, bitte

Jag kom in ganska sent i aerobicssalen, men tyckte trots det att jag hittade en bra plats i salen. Not. Kanske var det så att ALLA visste att den långa 55-åriga mannen framför mig var en katastrof att träna bakom och det var därför platsen bakom honom, mitt i salen, var tom. Han var långsam i rörelserna, han gick bakåt när jag gick framåt (jag hade såklart rätt, hehe) och han stod ofta kvar på sin plats när rörelserna krävde att jag skulle stå på hans gamla plats och han skulle ha rört sig fram till platsen där personen framför honom stod nyss. Ja, ni förstår...

Att män går på dansaerobics ska uppmuntras eftersom de är alldeles för få som tränar dans från början. Även män som är 50+ och över 1.85 långa. Men om man vet med sig att man är lite långsam i rörelserna och dessutom lång kan man väl ändå fundera på om det kanske är bättre att ställa sig vid en av salens sidor eller längre bak?

No comments: