Thursday, September 18, 2008

I ett annat liv hade jag...

...varit en pastor i en välkomnande kyrka i en afrikansk storstad

...ägt en skönt inredd restaurang och med hjärta lagat rustik mat som får alla att må bra

...öppnat upp ett barnhem för HIV-sjuka barn i Malawi

...vunnit "So you think you can dance"

...mött en fantastisk man som jag hade köpt en vingård utanför Stellenbosch med och sedan fött vårt gemensamma mulattbarn som får springa runt i det fria och leka med barn av alla färger

...skrivit en bok om att tro på sig själv och göra det man vill göra

...jobbat som proffsföreläsare och tjänat mycket pengar på det

...odlat chili, paprikor, blommor, tomater och örter på min balkong

...arbetat extra som aerobicsledare

...blivit informationschef för PLAN Sverige eller kanske Individuell Människohjälp

...doktorerat på ämnet om försoningsarbetet i Rwanda vs Sydafrika och som sista arbetsinsats få leda försoningsarbetet i Israel och Palestina

...öppnat upp min egen resebyrå med specialsydda långresor

Istället gör jag det jag gör. Haha. Men man kan ju byta inriktning när man vill... Vad hade ni gjort i ett annat liv?

No comments: