Monday, January 26, 2009

Status

Fortfarande ont i ryggen men mycket glad över att Facebook får gamla vänner att ta kontakt med varandra igen, aw med gammal, gammal kompis på fredag! Och det känns inte alls jobbigt, bara kul, tänk att vi jobbar bara fem husnummer ifrån varandra! Glad är jag också för mysig middag att se fram emot på onsdag med gullunge och fina föräldrar.

Dessutom är det lönedag idag och jag har shoppat uppblåsbar plastbalja så att jag kan ha fot-spa hemma, en orkidée, två andra randiga blommor (fråga mig inte om namnet), kaffebönor från Hötorgshallen och bokat klipptid tills på fredag em.

Dessutom ska jag och P har liten hotell-weekend med pappa (och kanske mamma) nästa helg några mil norröver. Det blir liksom en lagom liten helgutflykt (P är inte förtjust i alltför stora projekt, det här är vårt sätt att "mötas" i vår relation, haha).

Och utöver det (tänk vad mycket man kan glädjas åt) hade jag I N G A hål efter att ha genomlidit ett tandläkarbesök imorse och ska snart få gå och lägga mig i nybäddad säng med rena lakan och se fram emot en föreläsning jag ska få hålla imorgon bitti. Rise and shine honeypie.

Okej, det finns några dystra saker också, men förhoppningsvis inga allvarliga (aj, magen) och eftersom jag inte är en dysterkvist skriver jag dem inte här. Då finns de nämligen inte.

Hej och godnatt från den glada strutsen.

No comments: