Wednesday, January 21, 2009

Facts & figures - dag 1

Mina dagliga intag och min dagliga rörelse ska börja dokumenteras (igen). Jag äter enligt en blandning av GI-kost och LCHF vilket gör att jag mår sjukt bra i magen (som någon beskrev det - magen är mätt, men inte uppblåst) och tappar dessutom några hekton här och var av det. Jag har hållit på ett par veckor så det här är ingen direkt nystart utan ett sätt att få mer koll på vad jag äter och hur mycket jag rör mig för att kunna se mönster och därmed upptäcka luckor eller dåliga vanor. (Och dels ge lite inspiration till någon här och var ;))

Frukost: 2 rågknäckebröd, 1 stor skiva prosciutto cotto rosso, créme bonjour gräslök och 1 kokt ägg med örtsalt. 1 latte på laktosfri mellanmjölk.

Lunch: 1,5 viltfärsbiff med skysås och sallad på isbergssallad, gurka, keso och olika bönor.

Mellanmål: 1 minirågfralla (den kallades så, den var verkligen mini!) med ost och skinka, 1 köpt latte på laktosfri mellanmjölk och ett par bitar mörk choklad.

Middag: 1 kokt ägg, 1 tallrik laktosfri filmjölk med kanel, 1 msk keso och lite hemmagjord nöt/frö-blandning.

Rörelse: 40 min promenad.

No comments: