Friday, January 9, 2009

Status

Min status på Facebook just nu är att jag är jävligt glad att jag tog the flu shot. P har legat hemma snart en vecka med massiv värk i kroppen, feber, hosta, huvudvärk och allmän skrumpenhet. Inte för att min flu shot garanterar att jag inte får sjukan, men efter att ha snoozat bredvid hans mun och kropp dagen innan hans influensa bröt ut och att jag trots det inte är sjuk en vecka senare tyder nog på att jag har en relativt stark motståndskraft.

I helgen vill jag egentligen mest klappa på hans ömma kropp och pyssla om honom, men istället packar jag väskan och åker till det tvåspråkiga landet som knappt har haft en regering den senaste tiden för att både träffa gamla vänner och kollegor och jobba lite. Det blir en helg som - tror jag - kommer att präglas av sena frukostar på mysiga belgiska brunchhak, aw:ande vid Plux, besök på min favoritpub Le President i "Lilla Kongo", middag på mexikansk restaurang med ett stort och förhoppningsvis glatt gäng och promenader med någon våffla, belgisk choklad eller varför inte ostron och champagne som värmestopp?

Jag tror jag ska åka ut till Arlanda idag i god tid innan mitt plan lyfter, bara för att hänga runt lite, insupa reseförväntningar och dricka gott kaffe.

Au revoir!

No comments: