Saturday, January 3, 2009

Att frosta av frysen var fan ingen dans på rosor. Jag har bankat med hammaren som en galning och insåg först efteråt att det fan är frysrören jag bland annat har slagit bort is ifrån. Jaja, har frysen gått sönder så har den... Förhoppningsvis har jag inte slagit hål på något så att det läcker ut läskiga frysvätskor. Då kanske jag blir förgiftad av mina frysta köttbullar. Well, jag har haft ett spännande liv so far. Jag var i och för sig lite beredd på att säga adjö redan för någon timme sedan när jag var så needy att få klart defrostingen att jag till och med körde in hårtorken i frysen och blåste bort is. Våghalsigt, men det var tvunget. Nu är den äntligen klar, jag ska bara bära in all fryst mat från en gemensam balkong i huset till min frys. Om maten finns kvar det vill säga... kanske har kråkorna eller någon granne - typ A på våningen ovanför - redan satt i sig maten. Jag tror att de fick sig några goda skrovmål, bland annat nästan 1 kilo fläskfilé, en portion hemlagad palak paner och mammas hembakade chokladbiskvier.

Nu ska jag fortsätta knapra pecannötter, dricka julmust light (köpte hem 4,5 liter (!) idag) och kolla ett par avsnitt Californication (P, den lilla sweetie pien, har varit här med fler avsnitt) innan jag får krypa ner i min nybäddade säng med fina och nya påslakan.

Imorgon ska jag göra några tråksaker (okej Anna, deal?):
- Skriva uppsats två timmar
- Rengöra ugnen
- Städa duschen eller sortera papper

No comments: