Sunday, January 18, 2009

Några synpunkter, tankar och iakttagelser

- Anja Pärson pratar med en oerhört jobbig röst.

- Jag funderar på att börja matblogga igen, alltså vad jag stoppar i mig och när och hur mycket rörelse jag fixar per dag. Det får mig att hålla koll på vad jag stoppar i mig och vara mer disciplinerad. Jag förstår dock att andra inte tycker det är intressant...

- Min granne ovanför verkar ha köpt en trumpet eller valthorn. Hon har tröskat sig igenom Oh helga natt och Sovjets gamla nationalsång, varannan ton har varit falsk och mitt ansikte har förvridits till grimaser på ren automatik.

- Varför måste svenne banan-lärare i afrikansk dans alltid ha med en rörelse i koreografin som är som att man bär en kruka? Och ännu värre, varför måste de beskriva rörelsen på det sättet!? "Tänk er att ni bär en kruka när ni formar armarna". Oh god, I could die for less.

- Jag har lagat avancerad libanesisk mat - moussaka bi zeit och kofta meshwi (ja, jag är pretto eftersom jag skriver namnen på arabiska (?), haha, men jag måste impa på panen). Det tog typ 90 minuter att laga och 15 minuter att äta upp.

- Ingången vid McDonalds på Vasagatan måste typ vara Sveriges farligaste plats, under min middagspaus där sent igår kväll (McFeast på fullkorn, blä så sunkigt) var typ 75% av "kunderna", som hängde vid ingången och gick ut och in, påtända. Det var nästan så att jag missade bussen eftersom jag knappt vågade gå ut från donken. Om det är jobbigt att vistas där 10 minuter, hur fan hemskt är det då inte att jobba där?

No comments: