Saturday, January 3, 2009

Fix and trix

När man är uttråkad kan lockelsen av fix och trix komma fram. Det gäller för mig idag så just nu frostar jag av frysen, vädrar alla kuddar och täcken och bäddar med nytt king size påslakan (helt vitt med fina sömmar, love it) och nya örngott med fina motiv, putsar av och putsar upp min silvriga espressomaskin och städar ur besticklådor (inte en enda pälsäng! Vad heter det i singular förresten?) och tror att jag ska laga en kycklingrätt med ädelost och blomkålspuré och frysa in lunchlåda och sedan gå hårt på ugnen och rengöra den. Kanske, kanske, kanske skrubbar jag även duschen, sorterar papper och städar ut sängklädesskåpet. Men bara kanske!

För övrigt kan jag nämna att jag har svårt att bli av med mitt sockerberoende efter julen, tränngsvärken från nyårpumpen är det värsta jag har varit med om i träningsvärksväg och att jag vann TP igår. Wooo, det sistnämnda har typ never happened. Inte det mellersta heller. Bara det första.

No comments: