Sunday, January 18, 2009

Söndag

Jag sitter med nya svarta mysbyxor i soffan, läser dagstidningarna och laddar låtar från fantastiska Spotify. Låtar som jag gillade när jag var barn och ung tonåring, vilket innebär Shakespeare's sister, Alice Cooper och Gianna Nannini om vartannat. Och smöriga Step in the name of love av R Kelly som spelades på alla klubbar i Kapstaden när jag bodde där och som jag dansträffade Ivan the förskräcklige till. Lång historia som inte tål att berättas nu.

Dessutom läser jag och förfasas över Moa Herngrens Isodiet, stackarn... det verkar hårt, men hon kämpar imponerande bra. Jag håller mig nog mig till min kombinerade GI/LCHF-kost, som gör att min mage är mätt utan att vara uppblåst och tappar några hekton här och var. Läste att Moa Herngren hade testat boxing, jag blir sjukt sugen på det också, måste dra med mig M på det på SATS snart. Dock inte idag, vi mjukstartar med en promenad och sedan öl/kaffe på någon pub innan jag drar vidare till ett afropass på SATS (det första för terminen).

Jag har drömt mardrömmar om en film P och jag såg igår, Wrong Turn. Fy vilka missfoster! Samtidigt blir jag helt begeistrad och vill veta mer om de otäcka inavlade människorna som bor i skogen och äter turister som råkar åka vilse. Och framförallt vill jag se Wrong Turn 2!

No comments: