Wednesday, April 30, 2008

Toffel läser taffel

Jag är en toffel. Trots att det är valborgsmässoafton och många fina saker händer runt om i Stockholm ska jag stanna hemma i min sköna lilla lägenhet. Det har varit ett par hektiska jobbdagar och jag är faktiskt trött. Dessutom ska jag träna och besöka Mälarpaviljongen imorgon för mysig fika under dagen och därefter laga mat, dricka vin och skratta mig genom kvällen med några nära och kära vänner. På fredag kommer sedan mamma och pappa och de har storslagna planer på vad vi ska göra, inte bara konsert och middag med pojk- och flickvän till mig och min bror (oops, jag kallade honom pojkvän) på lördagskvällen, utan de vill även ut och tjoa på fredag kväll. Så jag laddar. Jag är en toffel som läser taffel.se, dricker ett glas rödvin och tittar stolt in på alla 16 öl i kylskåpet som jag släpade hem (grön tuborg, staropramen, kriek och hoegaarden) inför helgens familjeövningar.

No comments: