Tuesday, April 1, 2008

Skippa Skipper

Nu är jag nyss hemkommen efter en lång arbetsdag, närmare 15 timmar tror jag det blir om jag räknar efter. Jag tog i och för sig en extra lång lunch för att gå och träna, men det är kanske sådant som egentligen kallas "friskvårdstimme"? Jag åt sushi till middag framför datorn, och oj så gott det var, det är evigheter sedan de små firrebitarna fick slinka ner i min mage. Är det någon mer än jag som dricker upp den sista slurpen soja med wasabi i när sushibitarna är slut? Häromkvällen såg jag Anna Skipper rata sushi som "usch och fy för sådan onyttig mat". Är jag tappad bakom en vagn? Sushi är oerhört kalorisnålt och fisken innehåller viktiga och fleromättade fetter . Dessutom har sushi faktiskt ett relativt lågt GI. Lägg till lite grönsaker och/eller en frukt och du har en fräsch lunch/middag. Skipper, ge mig en rast! (Men jag säger ingenting om du har synpunkter på min lunch beståendes av raggmunk och isterband, haha).

Idag har jag över 17 300 steg på mitt samvete när jag går och lägger mig, det känns i alla fall bra.

No comments: