Thursday, April 3, 2008

En aj aj aj kropp

Nu är jag nyligen hemkommen efter en oerhört intensiv arbetsdag och apjobbigt aerobicspass. Det resulterade i att jag bara sjönk ner i soffan, jag orkar inte röra mig, inte ens duscha. Skenbenen värker, mina filéer i ryggen är brännande heta och det kryper i fötterna. Jag behöver ta en funderare över hur jag ska lägga upp min träning... jag antar att jag behöver variera min träning mer? Antagligen handlar det om att jag bör köra ett muskelpass per vecka för att även bygga uppmusklerna så att kroppen orkar med all konditionsträning. Just nu känns det som om kroppen bara blir mer sliten ju mer jag tränar och så ska det ju inte vara! Dessutom märker jag att jag behöver köpa nya aerobicsskor, mina har över ett år på nacken och det känns att de snart har förverkat sin nytta, de ger inte den stötdämpning de gjorde tidigare. Filéerna får nog bara vara. Det kan säkert vara någon lätt form av inflammation på grund av tunga väskor på axlarna från de långa promenaderna från och till jobbet. Just det ja, nya walkingskor behöver jag också...

No comments: