Sunday, April 27, 2008

Hemska tankar

När glädjehysterin har lagt sig (trots att jag fortfarande är varm inombords) över att P ska med till helgen med mamma, pappa, bror B och flickvän M, börjar nerverna darra. Tänk om han ställer in på grund av någon skitoviktig sak? Tänk om han inte förstår att det skulle döda alla mina glada känslor for a very long time? Tänk om han bara skämtade när han tackade ja, för att sedan kunna säga nej och få mig att känna mig värdelös? Tänk om, tänk om, tänk om. Det får inte hända, please. Jag läste precis att killar tycker det mest avtändande/avskräckande är en tjej som är desperat och har dålig självkänsla. Så, Anna, have no fear, våga för allt smör i Småland inte visa den minsta av alla darrande nerver för P.

Eller så är det så enkelt att han tackade ja till att följa med för att han tycker om mig. Gah.

No comments: