Saturday, April 19, 2008

Relalalaxad lördag

Träning och sedan bastu en lördagseftermiddag är lyxigt på något sätt, särskilt när man kan snacka skit med bästisen samtidigt.

Måste tipsa om middagen vi lagade: Skär laxkuber och doppa dem i sesamfrön -stek på normalvärme (inte för länge, då blir de torra och tråkiga) - voila! (Från favoritbloggen Om jag var din hemmafru). Idag åt vi dem med en japanskstylig wok på förvälld broccoli, purjolök, champinjoner (fanns ingen shiitake) och böngroddar smaksatt med riven ingefära, lime och japansk soja. Dessutom fick vi grön sparris med citron, bra olivolja, flingsalt och pressad citron. Jag tror att man kan kalla måltiden för en vitaminchock och det var så himla, himla gott!

M har gått vidare nu för att möta upp några vänner och dricka ett glas vin och lyssna på någon spelning, men jag bangade. Jag brukar inte banga, men mina mysbyxor lockade mer ikväll, istället för en trång lokal med skrammelmusik (inte för att jag egentligen vet att det skulle vara trångt och skramligt, men det är en bra ursäkt när jag inte orkar gå). Nu ska jag klämma ett avsnitt från West Wing.

By the way, ringde W en sväng för att kolla om han kunde ställa upp med sin polisdress och sig själv till en tillfångatagning på en möhippa. Haha, kunde bli hur kul som helst. Han tyckte också det lät spexigt, men visste inte om det var lagligt att göra prank med en riktig uniform... han skulle kolla upp saken.

No comments: