Sunday, April 20, 2008

Härliga våriga somriga söndag

Idag har det promenerats och promenerats och promenerats. En och annan ramlösa och några nävar smågodis har slunkit ned längs med vägen och jag har bekantat mig lite mer med Söders sköna höjder och en vidunderligt fin lägenhet där på.

Jag jobbar hårt med planering av semester, både en weekend i maj och tre veckor i sommar. Majdagarna lutar det åt att vi kommer iväg till Paris, vi har hittat hyfsat bra biljetter med Ryan Air de aktuella datumen och hostels verkar det finnas en masse via HostelsClub.com. Sommaren är mer oplanerad än så länge, min kära mor och jag ska åka drygt en vecka någonstans på denna fina jord. Vi har funderat över Irland eller Sardinien, eller en restresa till någon grekisk ö. Dessutom vill jag gärna få in både en vecka i vår lilla fiskebod vid havet på Gotland och en vecka i fjällen i Jämtland, med olika vänner. Går det, mån tro?

No comments: