Monday, April 28, 2008

Grinig

Min PMS-vecka verkar hålla i sig, jag har inte haft någon energi på jobbet och nästan börjat gråta vid ett par tillfällen. Dessutom har det varit en jävlig dag vad gäller jobbgrejer och jag har inte varit stabil nog att ta bra beslut eller orka lägga ner energi på rätt saker. Det fanns en stund på eftermiddagen att glädjas över; jag fick en Magnum classic av min kollega. Sweet.

Anyway, när jag väl kom hem innanför dörren var energin tillbaka efter en promenad och samtal med P, så då städade jag lägenheten på ett kick, tog en snabbdusch och tog bort nagellack. Nu har jag precit ätit surkål smaksatt med nystött kummin, gratinerad med ost och 10% isterband till det (godkänd trots smalvariant av isterbandet).

Fråga 1: Ska jag få lite fruktsallad med glass till efterrätt?

Fråga 2: Ska jag måla naglarna genomskinliga eller röda eller ska jag vänta med att välja och måla inför helgens bestyr?

Fråga 3: Vad ska jag laga för varmrätt till en middag med kära vänner på torsdag kväll?

No comments: