Wednesday, April 23, 2008

Mellandag

Det hände knappt ingenting på jobbet idag! Jag har suttit där med PMS-mage och mest av allt önskat att jag fick gå ut, ta av mig kläderna, springa naken och äta godis. Helst samtidigt. Nu är jag i alla fall hemma, betydligt mer lättklädd, och ska sätta igång med att städa lägenheten. Jag vet av erfarenhet att det tar en timme. Så om en timme ska jag äta lammkorv och surkål och sedan ta med mig övernattningsväska och pysa till Söder och den fina lägenheten för att dricka ett glas vin med I, titta på Sex and the City och snacka strunt och sommarplaner. Vuxet pyjamasparty kan man kalla det! Dessutom ska jag få sova över, vilket betyder att vi kan gå till jobbet tillsammans imorgon. Mysigt!

Och jag har pratat med P igen, herregud alltså, han är inte den roligaste muntergöken precis. Jag vet att han skulle vara tusen gånger piggare och roligare om han orkade röra på sig och vara utomhus då och då. Men det kan jag ju liksom inte säga, gnällkärring där.

No comments: