Friday, April 18, 2008

Thank God it's Friday

Som en våt disktrasa sitter jag med datorn i knät hemma i skönsoffan och försöker intala mig själv att det är helt okej att känna sig trött och vila, trots att jag vill vara en sådan där supermänniska som alltid har energi till nya projekt. Ikväll återfinns jag med mysbyxor i soffan, med lite god mat från något av dagens inköp och ett glas vin. Kvällens fundering är hur jag ska komma undan morgondagens okristligt tidiga husstädning.

Efter jobbet strosade jag runt i Hötorgshallen och kom därifrån med en bit portvinscheddar, miniauberginer fyllda med chili och valnötter, en god och frasig brick, lammkorv, libanesiska stora bröd, en chokladkaka Amadei 70%, en dinkellimpa med solrosfrön och råg och en bit färsk lax till det här receptet.

No comments: