Sunday, April 6, 2008

Akupressur

Jag gillar lite hokus pokus. Min farmor är häxa (seriöst alltså, she knows strange stuff). Inte för att jag vill göra ett likhetstecken mellan Akupressur och hokus pokus, inte alls, men jag har ett större intresse för komplementär medicin än vad många andra svenne bananer har och jag tror att det beror på min farmor och det jag har fått lära mig av henne. Idag har en person alltså jobbat med min kropp för att rätta till obalanser i energisystemet och meridianerna (som alla är kopplade till varsitt inre organ) i kroppen med fokus på min rygg och mina axlar och tarmar. Den meridian där det kändes mest vid tryck var den där mjälte, njure och lever möts. Jag vet dock fortfarande inte varför. Jag brukar ha svårt att slappna av totalt vid sådana här kroppsgenomkörare, men inte idag. Vid slutet mådde jag bra och konstigt på samma gång; lite omtöcknad, andningen var djup och kroppen totalt avslappnad. Jag kan varmt rekommendera Axelsons elevbehandlingar på Gästrikegatan i Vasastan, de har en rad olika behandlingar som ofta är bra och väldigt billiga. Dessutom kan man nu boka online, det är mycket smidigare än tidigare. Testa!

No comments: