Friday, December 12, 2008

Update i dagboken en masse

Dagarna går fort, fort, fort! P har fyllt 30 och vi hade en fin kväll med besök på Thaiboat och sedan film i soffan (hans önskemål). Han verkade bli glad över sitt try me-kit med Zirh skin care. Jag har åkt på en förkylning som började med en känsla av sandpapprig hals. Men jag drack bort den med flera glas vin och glögg på konferens igår så idag känner jag mest lite skrynklig, nysig och snorig.

Andra bra saker (att förkylningen inte verkar utvecklas till en dödsförkylning är nämligen bra) är att jag har fått en ny bärbar dator från jobbet som funkar y p p e r l i g t, jag sade fina saker till min chef idag och han blev så glad, jag såg en gammal flirt igår som log stort, jag har ätit löjrom två dagar i rad och vill bara ha mer, jag har träffat gamla vänner och vårdat de relationerna. Dessutom ska jag få vara hemma i myskläder ikväll med I D O L på burken ett par meter framför mig.

Saker som inte är så bra är att jag inte har skrivit ner facts&figures dag 31, 32 och 33/40. Jag är inte så taggad som ni märker. Och så älskar jag glögg och fina bjudmiddagar med löjrom och västerbottentartines och bra viner. Det är ett gissel. När jag är hemma går det oftast bra, men när god mat sätts framför munnen på mig är mitt motstånd mot maten inte tillräckligt stort. Det kunde dock ha varit värre. Jag har avstått flera frestelser och ätit linser istället för potatis, en halv skiva mörkt bröd istället för en ljus smörgås, en biscotti istället för hallonpaj und so weiter. Problemet i helgen blir att förkylningen sätter stopp för träning. Jag ska försöka avverka en långpromenad istället. Men jag lovar ingenting. Min svarta långkofta, farmors stickade ullstrumpor och varm glögg lockar väldigt mycket för tillfället.

På tal om frestelser, jag måste nog öppna en flaska vin ikväll och ta ett glas. Det blir en liten bit kantarellpaj (bortglömd i frysen) och rester med salami, parmaskinka, oliver och ost från tidigare i veckan. Åh gud, jag är redan hungrig.

Ha en skön fredagskväll honeypies.

No comments: