Saturday, December 20, 2008

Prevention

Jag har pälsängrar i min lägenhet. Jag äcklas enormt av dem. Det är en gammal lägenhet och de fanns här när jag flyttade in, så jag vet att det inte beror på att jag är skitig. De har blivit färre under de snart två år jag har bott här, men den senaste veckan har jag hittat tre stycken - feta och levande. Nu måsta jag kolla alla klädesplagg innan jag tar på mig ett så någon larv inte kläms mot min mjuka kropp och kolla alla glas innan jag använder dem så det inte ligger en halvdöd jävel i det som jag råkar dricka upp. Vad fan ska jag göra? Idag ska jag återigen städa byrån och rentorka den med Ajax, to prevent further animal shocks. Jag antar att nästa åtärd är Anticimex. Fy fan, skabb och pälsängrar - jag låter som värsta lortgrisen.

2 comments:

Mona said...

"vad ska jag göra" svar: rödceder.

Hade det inte varit för rödcedern hade min familj varit splittrad. Min man och jag (mest jag) var helt hysteriska när det kom till städningen. Med småbarn i huset vill man ju dessutom inte ha dem i närheten av den nyfödde.

Tyvärr tar inte rödcedern död på skiten, men de tycker inte om lukten så de försvinner frivilligt :D / lycka till

Anna said...

Ohlala, det ska jag kolla upp! Har inte sett några feta och levande sedan slutet av december, men när man minst anar det... tack för tipset!