Sunday, December 21, 2008

Och så var det dan före dan före dan före dopparedan

Vi är verkligen vuxna nu. P's kompis var liksom en vanlig man, trots att jag hade föreställt mig honom mer som en ung kille. Jag lever lite i det som var tror jag, jag hänger inte med min egen och min omgivnings tid. Han var trevlig, pratglad och hade en skjorta och jeans. Hans tjej var från Thailand och pratade egentligen bra svenska, men hennes uttal var very poor so to say så P och jag missuppfattade varannan mening ungefär. Roligast var när P tog fram sin thaiskiva han har i bilen och hon sjöng med. Jag har en fördom mot svenska män som är tillsammans med thailändskor, men nu får jag öva bort den fördomen. De här var lika gamla (om inte hon var äldre), de har träffats på en fest med gemensamma vänner och de verkade kära.

I alla fall, filmen - Body of lies - var riktigt bra! Jag älskar filmer som är filmade runt om i världen och där de lägger pengar och tid på snyggt fotografi. Dessutom var det en riktigt bra story och Mark Strong som Hani var sjukt fängslande i sin roll.

P har precis åkt hem med en burk nykokade kola och sin snygga julklapps-t-shirt som han - helt seriöst - blev jätteglad för. Men det är klart att den är snygg, jag har ju valt den. Hehe. Alla mina julklappar ligger utsprida på golvet, redan inslagna. Jag har använt pepparkaksformer för att klippa ut figurer (lamm, ängel, hjärta) på enfärgat papper (vitt, brunt, rött) och klistra på pakteten som också är inslagna i enfärgade papper. Mycket matchande och kreativt. Mamma får ett vitt paket med ett stort rött hjärta pålistrat på paketet och en handskriven hälsning med snygg svart penna.

No comments: