Monday, December 1, 2008

Konstiga saker

Igår drömde jag om att jag var med i en danstävling där man speeddejtade under tiden man dansade. Man flirtdansade liksom. En stor, bredaxlad kille och jag fann varandra och gjorde snitsiga benlyft. Sedan kom TV4 och filmade. På kvällen på TV såg jag mig själv iförd bylsiga träningskläder och afrikanskt höftskynke dansa med en annan kille, trots att det var obvious att han inte var intresserad. Därefter gick han och hällde i sig torrfoder för hundar ur två blåa skålar. Det såg ut som lecakulor.

När jag och P var på puben i fredags gick han ut för att ta en cigarett. Jag skulle gå ut för att hämta in honm/ta ett bloss och kommer inte längre än till dörren innan jag ser att han är på väg in. En centimeter bakom honom går S, en helt gorgeous sexig, gammal dejt till mig. Jag slipper inte undan. Det finns ingen möjlighet att låtsas som att jag inte har sett honom eftersom våra blickar etsar sig fast för en kort stund när de möts, samtidigt som P pratar med mig. Vi nickar och ler lite intensivt och sedan vänder jag på klacken och går tillbaka till vårt bord, med P efter mig. Jag rodnar och är skakig. S har alltid haft den inverkan på mig. Jag är inte mig själv och efter några minuter berättar jag att S som jag hälsade på är en gammal dejt. P sade att han förstod att det var någonting eftersom jag blev lite konstig (no shit Sherlock), men ville inte fråga. Sedan lade han till "Vad snygg han var". Oh yes, indeed.

No comments: