Wednesday, December 31, 2008

2008 - en kort resumé

Det känns som om 2008 var året då inte särskilt mycket hände. Vid en första fundering känns det mest som jag har stått och stampat och trampat, velat gå någonstans, men inte kommit någonvart.

När jag ger tankarna lite mer utrymme stämmer det inte helt och hållet. Det är visserligen ett år då jag rent fysiskt har bott på ett och samma ställe, haft ett och samma jobb och nästintill endast träffat en och samma kille. Givet de senaste åren i mitt liv är det inte konstigt att det känns som om jag har stått och trampat. Det jag dock borde fråga mig är snarare vad jag har lärt mig och upplevt givet att jag har valt ett år utan några stora uppbrott. Och det är såklart hur många saker som helst. Framförallt har jag blivit mentalt starkare, det är gott att veta. Dessutom har jag haft några fantastiskt härliga reseupplevelser.

Några smakprov av mitt 2008

Årets bästa: När vi satt vid ett dukat bord på stranden på Zanzibar med roliga människor, nyfångad och grillad mat framför oss och det bara var smörig musik, förutom vågorna, som hördes.

Årets största upplevelse: Resan till Mellanöstern.

Årets tankeställare: Måste riktig kärlek vara kärlek vid första ögonkastet?

Årets jobbigaste: L:s och min relation under hösten. Äggledarinflammationen.

Årets godaste: Alla lattes på nyöppnade The Coffee Place i stan, systrarna Voltaires müsli, cappucinon på kafferosteriet/hotellet i Stone Town, lammgrytan jag lagade till middagen hemma hos mig med I, R och E.

Årets misslyckande: Att uppsatsen inte är klar.

Årets träff: Med mamma, pappa, bror med flickvän och P på Gröna Lund. Det största med det var framförallt när pappa sade att ”jag visste att han var en bra kille när vi skakade hand”. Det värmde.

Årets sötaste: Nyfödda L.

Årets nystart: Afrikanska dansen. P pan. Tarotkort.

Årets ”då föll allt på plats”: När min coach introducerade spindelnätet och jag förstod att det är fullt möjligt och naturligt att jag vill mycket på en och samma gång.

No comments: