Wednesday, December 31, 2008

Slappare än slappast

Jag oooorkar typ ingenting. Och jag vet att det i grunden är för att jag är en lat jävel. Tursamt nog är jag också relativt disciplinerad och tycker att man först ska arbeta eller leverera innan man får något gott eller göra något kul. Lathet och leverans är mina antagonister i livet. Latheten dominerar som tydligast när jag har varit ledig ett tag. Det är vardagsrutinerna som liksom håller uppe min leverans. Så nu måste jag bara se till att mekaniskt sätta på mig träningskläderna, gå 20 minuter tll gymmet, köra 55 min pump och sedan gå hem 20 minuter igen. Det är ett nyårsteam idag med två tränare. Undrar om de ska köra skiten ur oss dag, typ att den ena instruerar och den andra springer runt och känner på våra muskler. Oh god. Jag har inte tränat pump på flera månader, jag kommer att vara svagare än svagast dag. Men härifrån kan det bara bli bättre. Eller hur!? Nu jävlar.

No comments: