Saturday, December 13, 2008

Bra lördag so far!

Trots snörvlet och nysningarna har jag spenderat dagen shoppandes i butiker på Kungsholmen. Jag måste säga att jag är grymt nöjd med alla mina inköp. Förutom alla "checks" till min to-do-lista inför julen (lyser fint i rött om man scrollar ner) köpte jag ingredienser till kolabak, en tom matlåda till min kusin V (han har önskat sig det... köpte världens bästa från Granit. Han ska få cash också... cash is king), presentsnören i sidenband (skotskrutiga och röda), billiga fryspåsar OCH två lovely kofttröjor till mig själv i en liten boutique med mycket trevligt butiksbiträde. Den ena är brun och lite mer som en bolero som kommer att vara perfekt till min klassiska brunrutiga kjol med veck. Den andra är en ullig omlott-tröja utan ärmar (fint över skjortor eller en vanlig saggig tisha, typ den jag har från Massimo Dutti idag) och helt ljuvlig i färgen - en blandning av vinrött/plommon, det känns som hela jag lyste upp och blev typ K V I N N A (a wooooooman som Carrie skulle ha sagt).

Nu ska jag klunka en hemmalatte, äta två laxmackor och sedan duscha inför biokväll med P. Vi ska se The day the earth stood still (testa att säg det fort!). Innan dess ska vi "storhandla på Apoteket" som han kallade det...han verkar vara galet förkyld.

No comments: