Saturday, December 27, 2008

Däst!

Däst är ett ord som används bäst när man är ledig, äter massor av mat och inte rör sig ur fläcken. Så är det nu. Jag är däst, däst, däst. Idag tryckte jag i mig fem stycken ischoklad, fem stycken knäck och två stycken merci chokladstänger under loppet av ungefär två minuter. Direkt efter frukost. Sockret samlades i munnen och det började kittla något makalöst i gommen och näsan. Kändes som en allergichock. En allergichock orsakat av socker. Min mage är upplåst och gör ont och gymmet har inga klasser under normal tid som jag vill gå på. Det gör att dästheten blir värre. Men snart har jag tröttnat på sockret och dästheten. Kanske åker jag tillbaka till civilisationen redan imorgon. I civilisationen serveras ångad lax med bönsallad och bubbelvatten och gymmet har klasser nästan 24/7. Det är nästan så att jag redan ser fram emot det.

No comments: