Sunday, May 4, 2008

Söta öron

Mina vänner, det var stort igår! P imponerade på mina föräldrar till 100%. Han sade smarta saker vid rätt tillfällen så att pappa (och mamma, men hon är mer lättroad) skrattade högt flera gånger, han tog upp plånboken och visade med den gesten att han är en jävligt reko kille, han tvingade upp mig i berg- och dalbanan och visade att han har humor, han gav sig in i betting och vann hela slaget, han rökte med glädje mammas vaniljcigarrer, han visade med ord och historia att han är en arbetsmyra (genom sitt plugg och jobb) och inte är rädd för att hugga i och han erbjöd sig att köra hem allihopa från Grönan. Dessutom var han ursnygg med skjorta och kavaj och lyckades charmade mamma till den grad att hon till och med berömde hans perfekta öron när vi alla var ute och rökte mellan förrätt och varmrätt.

Vi åt, skojade till musiken och gick sedan utomhus, drack kaffe och portvin och pratade strunt. Mamma och pappa tog Djurgårdsfärjan hem och P körde hem min bror och hans trevliga och pratglada flickvän till hotellet. Vi fyra bondade i bilen, och det kändes bra och naturligt. P uttryckte flera gånger att han hade haft enormt trevligt och att mina föräldrar är goda, coola och härligt unga i sinnet. Och det är de ju. När han hade lämnat av mig hemma och mina föräldrar kom hem lade pappa ut texten om att P var en riktigt reko kille. "Så fort jag såg honom och skakade hand med honom så visste jag att det var en bra kille, sådant känner jag". Åh, det känns så bra! Och jag är faktiskt riktigt urbota fjantigt lycklig.

Nu ska jag ut i solen, jag måste utnyttja helg och sol!

No comments: