Saturday, May 10, 2008

Gnäll gnäll

Vad tråkigt det är när man inte tar sig för någonting en lördag, trots att man egentligen vill. Hela förmiddagen satt jag och gluttade på datorn och Englas TV-sända begravnng (trots att jag tycker det är helt bisarrt att den TV-sänds...). Nu har jag bara gått runt, runt i Vasastan och letat efter små säkerhetsnålar till min outfit ikväll.

I varje park eller vid varje uteservering satt människor och umgicks och hade det bra och mina tankar pendlade mellan "ska jag slå mig ner och läsa min bok jag har med mig?", "ska jag käka en macka här på Vasastans ostbods uteservering?" och "åh gud vad jag vill ha en kompis eller P här med mig nu för att kunna njuta fullt ut och göra något av den här dagen". Men jag gjorde ingetdera. Ibland blir det bara inte som man vill. P är hemma sjuk och kompisarna var alla upptagna på egna håll, en del orkade jag inte ens ringa. De sista orden beskriver ganska bra känslan av att man inte tar sig för någonting, trots att man vill.

Min promenad slutade vid säkerhetsnålarna på PrisExtra (där jag också köpte god prosciutto, blandsallad, mozzarella och Pellegrinos Limonata). Nu ska jag ta fram en bit av mammas hembakade focaccia och äta en god macka med vidöppna fönster och ladda för att börja göra mig i ordning för chic fest. Resten av dagen ska bli häääärlig! Power to the people!

No comments: