Wednesday, May 21, 2008

Och nu då?

Jaha, nu har outat att jag kommer till jobbet imorgon. Idag har jag spenderat hela dagen framför datorn och känner att jag borde ha njutit mer av att vila upp mig från sjukdomen. Jaja, anyway. Nu blir det te och tillbehör, sedan ska jag vara duktig och skriva uppsats en timme. Därefter får jag titta på ett avsnitt av West Wing. Efter det måste jag laga någon lättsmält mat för att sedan slappa i soffan och kolla Rapport, kanske ytterligare ett avsnitt av WW, Pussycat Dolls och slutligen Sex and the City.

Det här med sjukdomen är lite läskigt. Alla symtom som jag får vid mina "magskov" stämmer in på Crohns sjukdom/Ulcerös kolit, men när doktorn gjorde en rektoskopi hittade han inget som tydde på det. Men hallå, tänk om inflammationen sitter längre upp i tarmen, då kan han väl inte se det med ett litet smalt rör längst ner i min ändtarm. Ska jag lita på hans bedömning och nöja mig med en IBS-förklaring (men förklarar inte febern, sjukdomskänslan, mina enorma kramper och allt annat tjafs) eller ska jag söka upp någon annan läkare akut nästa gång jag blir sjuk?

No comments: