Saturday, May 10, 2008

Annonstidningar

Varje morgon dimper det ner tre dagstidningar genom mitt brevinkast mig (ja, det låter för jävligt). Att det är tre har jag valt själv, jag gillar att snabbläsa dem alla vid frukosten, men någon jävla måtta får det väl ändå vara med all skit de stoppar i tidningarna? Istället för tre normalstora dagstidningar som man kan kila fast under armen behöver jag köpa en skottkärra för att baxa dem till köket. Det är de fula annonstidningarnas fel. Det räcker med bilagor som DN söndag, kultur-, bostad- och jobbdelar, På stan, Min helg och DI Weekend, jag vill inte ha fler instoppade tidningar, särskilt inte skitannonstidningar. På grund av sitt läskiga och glatta material trillar de ur sin "hemmatidning" varje gång jag ska lyfta upp dem från golvet och baxa upp dem på min skottkärra. De ligger sedan och skräpar på hallgolvet tills jag jag tar fram stora papperspåsar och bär dem till återvinningsstationen ett kvarter bort. Fy fan. Jag ska aldrig jobba med annonstidningar. Så det så.

Obs! Bilden i inlägget är inte de tidningar som har att göra med tjejen som har skrivit inlägget.

No comments: