Tuesday, May 6, 2008

Sommar och sol och vi har korta kjol

Jag trodde att de sjöng "sommar och sol och vi har korta kjol" i låten när jag var yngre (well, inte så många år sedan...). Missuppfattningar vad gäller låttexter och översättning är bland det roligaste jag vet att sitta och jämföra när det är fest, fika eller sovdags, typ när som helst, det passar nästan jämt att prata om. Min favorit är min kompis L saying i Indien när vi var 15 år och satt på ett fik, "I would like horny pancakes". Hahaha. Hon ville ha honungspannkakor, men beställde kåta pannkakor. Jag skrattar fortfarande högt åt det.

Har ni sett VeckoRevyns sex- och relationsrådgivare, a.k.a apsnygga Hannah Arnhög (på tal om kåta pannkakor, eller hur kom jag på det?). Kolla in de här fotona på henne från VeckoRevyns plåtning!

No comments: