Sunday, May 25, 2008

En eftermiddag

Till slut drog jag mig ut i det fina vädret. Med en gång hände något roligt. Jag mötte ett gammalt ligg som fortfarande ringer då och då (senast för några dagar sedan) utanför porten och undrade tyst för mig själv vad han gjorde i krokarna eftersom han bor på andra sidan stan. Men han gick med en tjej och det märktes att han INTE vill hälsa. Såklart gjorde jag det och han tvingades vrida huvudet mot mig och säga "tjena", hahaha, sådant tycker jag är roligt.

Sedan drev jag till Plagg på Rörstrandsgatan och köpte en svart kofta, därefter vidare till Mellqvists fönster, drack stans bästa latte och läste två tiningar och lite jobbpapper i solen. Sedan stannade jag på 7-eleven för att hämta ut min cerisa topp från H&M, men de jäkla bruna kilklacksskorna hade de "cancellerat" - WHY? Det var ju därför jag beställde från H&M överhuvudtaget, den cerisa toppen bara slank med i beställningen liksom. Typiskt postorder.

Nu ska jag slänga in två maskiner tvätt, skjutsa in min lax från Hötorgshallen i ugnen och sätta mig ned vid uppsatsen och skriva ett par timmar. Go, go, go!

No comments: