Wednesday, March 18, 2009

Vårshopping

Trots resan till Italien nästa vecka kan jag inte låta bli att falla för klädfrestseler här hemma. De senaste dagarna har jag handlat en svart kofta, ett flätat svart - ganska brett - skärp, en off-white blus med lite volanger på, hårsnoddar med beiga blommor på, hårspännen, ett par guldiga - lite längre och blingiga - örhängen, ett armband med färgglada stenar i, en vit tunika med blå broderier och spets på, ett par höga svarta skor med kilklack (favorit i repris, hade ett par förra säsongen). Det. Var. Allt. Allt till en mycket billig penning med tanke på att allt är köpt på H&M och Vero Moda, men visst... många bäckar små... Men jag behövde verkligen allt.

Well, det kommer en ny lön innan Italienresan. Planerar nämligen minst ett skoinköp, samt eventuellt en röd skinnväska. Och mängder av espressos con latte såklart.

Snart ska jag laga färsbiffar med magor (ost med mascarpone och gorgonzola) i, broccoli med fetaost och coleslaw gjord på vitkål, lingon och turkisk yoghurt. Jag är hungrig.

No comments: