Friday, March 6, 2009

Som en klapp på axeln

Jag har passerat ett nyckeltal i min viktkamp. Jag har små delmål och större mål för mig själv och har hittat på små uppmuntrande presenter till mig själv för varje mål. Givetvis är det stora målet - att må bra och leva hälsosamt - värt allt i sig, men det skadar väl inte att klappa sig själv på axeln med små gåvor någon gång var fjärde-sjätte-åttonde vecka? Idag hade jag bestämt att klappen skulle bestå i en ny parfym, något jag annars skulle ha dragit på väldigt länge innan jag gick och köpte. Jag hade planer på att känna doften av Bal D'afrique, bli förälskad och sedan lägga beslag på den, men den fanns inte inne. Efter att lite moloken och stressad ha spenderat en kvart på Åhléns city med att spruta parfym på mina handleder och pappersstickor (med huvudvärk.. inte det bästa vid parfyminköp) hittade jag Pauls Smith's parfym Rose. Den är vacker. Doftar sött, men samtidigt lite lätt moget, djupt och elegant. Precis som jag. Hehe. Jag känner mig redan smått beroende av att sniffa på mina handleder.

No comments: