Sunday, March 1, 2009

En dag (av flera) i förkylningens land

Vaknade med en lealös förkylningskropp och en extremt rivande hals. Förkylningen är här, den har angripit min kropp och det enda jag kan göra är att vila och hoppas att den bryter ut på riktigt inom en snar framtid. Förspelet av en förkylning är värst, det gör ont i olika delar av kroppen och man kan inte göra så mycket, inte ens snyta sig. Ingenting är som väntans tider, när förkylningen väl har brutit ut vet man i alla fall att man är på rätt väg. Jag har ställt in dagens två planer (långpromenad och italiensk planeringsmiddag inför resan till Italien om några veckor) och får istället ägna mig åt att dricka te, titta på Let's Dance, fylla i mina GI-staplar, läsa Göran Perssons bok "Min väg, mina val", slappa i soffan, leta relativt låga klädskåp (ca 1.20 m) på inredningsbutikers hemsidor och blocket.se, laga spenatsoppa, läskas av recept på Taffel och andra fina hemsidor och titta på filmer som Ingenstans i Afrika, Malcolm X, Catch a fire eller Beck.

No comments: