Wednesday, March 18, 2009

Detektivarbetet fortsätter...

...eftersom det onda magmysteriet fortsätter. Igår besöktes kvinnodoktorn igen (allt fint), maaaaassa prover togs och nästa vecka är det husläkarbesök, förhoppningsvis med följd av allergitester. Eftersom jag jobbreste i helgen slank en del flygplansmat i form av bröd, en kaka och en muffins ner. Med tanke på hur lite sådant jag har ätit de senaste månaderna kan det kanske vara en allergisk reaktion på något jag äter. Och dessa matprodukter är skillnaden mot andra välmående veckor. Gluten? Jag vet inte, men jag ger mig inte. Kanske resulterar det i diagnosen IBS (orolig tarm typ), kanske inte. Detektivarbetet fortsätter. Hårt arbete ger ju resultat, även om det sker om ett år.

Igår kväll hade jag mycket ont, men värken släppte i takt med att kemiska substanser från en värktablett spred sig i kroppen. Jag sov oroligt med P bredvid mig och när magen var svullen imorse valde jag att jobba hemifrån idag. Det är en ynnest att kunna göra det när det behövs. Det enda negativa med att vara hemma när solen samtidigt lyser starkt (förutom att jag borde vila och inte ut och promenera raskt förstås) är att jag ser att fönstren måste tvättas. Grundligt so to say.

No comments: