Monday, December 17, 2007

Varmt sauternevin?

God kväll i dubbel bemärkelse. Len fisksoppa till förrätt med passande chablisvin (redan glömt namn, är extremt dålig på att komma ihåg viner). Sedan spenat- och baconpaj med mangoldsallad toppad med avokado och mandel. Därefter slank det ner en god liten mazarinpaj med färsk passionfrukt och kaffe. Vi avslutade med ett glas sauternevin. Även om hela middagen var god så vaknade mina smaklökar till ännu mer av den sista lilla rackaren. Undrar om det går att värma sauternevin och dricka halvvarmt? Jag fick för mig att det skulle vara gott. Det kanske bara är för att jag tänker och lever glögg just nu?

By the way, jag har funderat över hur en god, varm romdrink skulle kunna smaka. Jag skulle gärna vilja hitta/hitta på en med kanel eller till och med ingefära som god krydda, men helst utan kaffe som blanddryck till drinken. Vad ska man ha då? Varmt vatten? Tips? Give it to me.

No comments: