Friday, December 14, 2007

Legally blonde och nachos - what a Friday!

An aching kropp och knopp gjorde att jag har jobbat från soffan idag, med den lilla silvriga i knäet och endast med avbrott för att prata med en stissig mamma inför jul ("åh, du vill väl ha någon husmanskost när du kommer hem?", "jag måååste hinna handla allt under veckan och det är så mycket att tänka på!", "jag har inte hunnit baka några kakor!" etc). Jag försökte få henne att relalalaxa lite och förstå att det viktigaste är att ha några goda flaskor rödvin på lut och glögg med rom hemma (eftersom systemet är stängt under julen) och ha förberett de små vita stekta kroppkakorna till julbordet (det är ju inget man gör i en handvändning liksom). Hon var faktiskt inte svårövertalad.

Legally Blonde på TV4 och nachos gratinerade med tacosköttfärs, ost, jalapeño och toppad med strimlad isbergsallad och rödlök med syrlig guacamole har gett mig ett halleluja moment denna fredagskväll, trots Tomitas fråvaro på TV:n. Men filmen var ju ingen hit... Hade jag trott det? Nää. På söndag ska jag laga pannkakstårta åt P som fyllde år i veckan. Vilken sylt ska jag ha, blåbär? Vill ha en bra sylt med fina, hela blåbär i. Tips? Tårtan ska bli hög och ha många ljus, men mest för att det är fint, inte för att födelsedagsmannen är så gammal än. Hehe, yeah right.

No comments: