Friday, December 28, 2007

Det blir en dag

Dagen har flutit på. Jag kom upp i tid, 8.30, och gick igenom en del jobbprylar, fick en del saker på rull. Frukost med macka med julskinka och både stark senap och starkt kaffe slank ner och sedan satte jag mig fint ner och läste litteratur eftersom jag håller på att slutföra min sista D-uppsats. Den 27 januari har jag satt som deadline för mig själv, då ska jag kunna lämna den ifrån mig till mina två handledare. Just nu försöker jag kämpa mig igenom den kvantitativa metoden och analysen i uppsatsen, huuuh...

Sedan var pappas "datorkille" här och uppgraderade datorn, den går som tåget nu, jihaa! Som tur är vet inte pappa om att jag råkade avinstallera hela Internet Explorer och en del andra windowskomponenter igår (klantarsle, jag skulle ju bara avinstallera Messenger och så blev det helt galet). Jaja, jag kunde installera Internet igen (lucky me!), de andra programmen skippade jag. Jag viskade det i örat till datorproffset idag, han bara skrattade och sade att det inte gjorde något, men han hade undrat hur pappa kunde ha den senaste versionen av Explorer...

Nu har mamma och jag precis kommit från ett danspass på SATS och 20 minuter kamp med musklerna vid maskinerna. Middag vankas (det börjar dofta lasagne med parmesanost som mamma har skjutsat in i ugnen), men först en skön och varm dusch! See ya.

No comments: