Tuesday, December 18, 2007

Reflektioner (har sett det stavas med x, kan väl inte stämma?)

Och så var tisdagen den 18 december avklarad. Några reflektioner:

- Täcket är otroligt skönt, särskilt på morgonen.
- Skolklasser på morgonbussen är skräniga.
- Jobbigt med tajt kjol och tunna strumpbyxor när man har tjockare ben som jag. När man kånkar runt massa väskor och jackan sitter snett dras kjolen upp och alltför mycket ben visas. Särskilt fult blir det på vintern när man inte har vett att ha tjockare strumpbyxor. Å andra sidan, tjocka strumpbyxor tycker inte jag passar till alla sorters högklackat.
- En bra jobbdag, ett projekt är i hamn och Sverige är därmed ett lite bättre land att leva i. Klappar mig själv på axeln!
- Draken + jag = sant. Mådde dåligt i timmar av köttbullarna till lunchen.
- Kul kväll med kollegor. Skvaller (inte elakt!), bra italiensk ickejulmat och flera glas rödvin. Vi lade säkert en halvtimme på att lyssna på varandras ringsignaler och blåtanda dem till varandra, hoho vilka geeks. Jag fick en ny, men har redan glömt vilken.
- Nu slötittar jag på American Idols på TV och fattar typ inte att några har kommit så här långt. Okej, Bianca har precis vunnit en miljon dollar. Nu ska hon nog sjunga. Geeeeze.
- Nu täcket igen. Jag vet; ett jävla tjat om täcket, men mina hangups går i cykler.

No comments: